Urval av genomförda projekt
Referensprojekt
Här hittar du ett urval av projekt jag genomfört. Både i min roll som Marknads och Kommunikationschef, men också som operativ projektledare.
Digital transformation av marknadsfunktion
Företaget behövde göra en kompetensväxling och transformera marknadsfunktionen mot mer moderna digitala processer och system.
Förändringsledning vid företagsförvärv
Genomförande av ett större integrations- och kulturprojekt då IT-företaget förvärvade ett konsultbolag med +1000 medarbetare i Skandinavien.
Hållbarhet och kommunikation
Hållbarhet och ESG blir allt viktigare. Min uppdragsgivare ville vidareutveckla varumärket med fokus på hållbarhet. Ett övergripande narrativ behövde tas fram och processer för hållbarhetskommunikation definieras.
Strategier, struktur och Value Propositions
Företaget behövde ta fram den långsiktiga marknadsstrategin, strukturera arbetet på marknadsavdelningen och definiera övergripande budskap för målgruppen inom hälsa och sjukvård.
Ordning & reda på Inhousebyrån
Efter många chefsbyten behövde avdelningens 23 kreatörer ny motivation och mer ordning och reda. Byråns 1800 uppdrag administrerades och följdes upp i en excelfil.
Kultur och arbetsgivarvarumärke
Företagets verksamheter i Sverige, Norge och Danmark slogs ihop till en organisatorisk enhet. En ny gemensam kultur behövde definieras och det fanns samtidigt ett behov av att öka bolagets attraktivitet som arbetsgivare.
Projektledning ny webbplats
Koncernens gamla, ej säkerhetsklassade webbplats behövde bytas ut. Projektet omfattade införande av nytt CMS, framtagning av ny struktur, design samt produktion av nya texter och nytt modernt innehåll.
Ny process för affärsutveckling
Behov av bättre kundinsikter och mer struktur i företagets strategi- och affärsutvecklingsprocess.
Implementering av webbportaler
Det fanns ett behov av en modernare och mer digital kommunikation, både med företagets försäljningspartners och för utbildning av användarna. Beslut togs att implementera två nya webbportaler.
Digital transformation av marknadsfunktion
Företaget behövde göra en kompetensväxling och transformera marknadsfunktionen mot mer moderna digitala processer och system.
Förändringsledning vid företagsförvärv
Genomförande av ett större integrations- och kulturprojekt då IT-företaget förvärvade ett konsultbolag med +1000 medarbetare i Skandinavien.
Hållbarhet och kommunikation
Hållbarhet och ESG blir allt viktigare. Min uppdragsgivare ville vidareutveckla varumärket med fokus på hållbarhet. Ett övergripande narrativ behövde tas fram och processer för hållbarhetskommunikation definieras.
Strategier, struktur och Value Propositions
Företaget behövde ta fram den långsiktiga marknadsstrategin, strukturera arbetet på marknadsavdelningen och definiera övergripande budskap för målgruppen inom hälsa och sjukvård.
Ordning & reda på Inhousebyrån
Efter många chefsbyten behövde avdelningens 23 kreatörer ny motivation och mer ordning och reda. Byråns 1800 uppdrag administrerades och följdes upp i en excelfil.
Kultur och arbetsgivarvarumärke
Företagets verksamheter i Sverige, Norge och Danmark slogs ihop till en organisatorisk enhet. En ny gemensam kultur behövde definieras och det fanns samtidigt ett behov av att öka bolagets attraktivitet som arbetsgivare.
Projektledning ny webbplats
Koncernens gamla, ej säkerhetsklassade webbplats behövde bytas ut. Projektet omfattade införande av nytt CMS, framtagning av ny struktur, design samt produktion av nya texter och nytt modernt innehåll.
Ny process för affärsutveckling
Behov av bättre kundinsikter och mer struktur i företagets strategi- och affärsutvecklingsprocess.