Projektledning: Kultur och arbetsgivarvarumärke
Projektledning:
Kultur och arbetsgivarvarumärke
Starkare kultur med kommunikation som verktyg
Ansvarade för att driva det interna kultur- och förändringsprojektet med workshops i tre länder, framtagande av värderingsspel och kulturbok, samt uppföljning och återkoppling till ledare och medarbetare. Tillsammans med HR tog jag fram en ny ledarskapsfilosofi med tillhörande utbildningsmaterial.
Etablerade också ett nytt koncept för Employer Branding och definierade företagets EVP (Employer Value Proposition) samt genomförde externa kommunikationsaktiviteter för att stärka bolagets attraktivitet.
Resultat
Med kommunikation som verktyg, internt kulturbyggande såväl som externa kommunikationsaktiviteter bidrog jag till att företaget utsågs till en av landets bästa arbetsplatser av Great Place to Work® Institute.
Mer om mina tjänster inom det här området:
”Alla företag behöver ha en medveten Employer Branding-strategi, en stark intern kultur men också förmåga att kommunicera sina styrkor som arbetsgivare.”